Blik achter de schermen bij GW Management

website-beheer-door-gw-management-frans-de-hoyer

Elke maand maken en versturen wij voor diverse bedrijven een e-mailnieuwsbrief. Graag delen we wat cijfers en een blik achter de schermen hoe wij dit organiseren. 

Om te beginnen de cijfers: de eerste e-mailnieuwsbrief is verstuurd op 1 juni 2009. Inmiddels maken we gemiddeld 115 e-mailnieuwsbrieven per maand. Allemaal maatwerk. Uiteraard zit er een bepaalde overlap in zeker gezien de seizoenen die er zijn in Nederland, denk aan items over de bandenwissel, zomer-/wintercheck, etc. 

Wij houden diverse cijfers bij om de voortgang te meten. Allereerst is dat het openingspercentage, uniek en bruto. Uniek openingspercentage betekent dat de ontvanger de nieuwsbrief minimaal 1 keer heeft geopend. Bij het bruto openingspercentage opent de ontvanger de nieuwsbrief meerdere keren, bijvoorbeeld eerst mobiel en daarna nog een keer op de laptop. 

Daarnaast kijken we naar het uitschrijfpercentage. Wanneer mensen zich uitschrijven dan geeft dat iets aan over de inhoud. We zien dat het uitschrijfpercentage tussen de 0,85 en 1,2% ligt. Vaak is het hoe groter het adressenbestand, hoe hoger het uitschrijfpercentage.

Als laatste kijken we naar het bounced percentage (=nieuwsbrieven die niet afgeleverd worden). Een hoog percentage geeft aan dat de kwaliteit van het adressenbestand niet goed is, namelijk te veel oude adressen of foutieve e-mailadressen.

Dan een blik achter de schermen:

Om elke maand de planning rond te krijgen, gebruiken wij een overzicht waarin we diverse zaken vastleggen. We gebruiken cijfers, kleuren en coderingen, zodat de actuele status voor een ieder inzichtelijk is.

Zo gebruiken we de volgende coderingen:

  • CV = Concept Verstuurd op een bepaalde datum
  • CVA = Concept Verstuurd, maar dan Aangepast
  • R = Reminder met de datum erbij
  • R via WA = Reminder via WhatsApp
  • V = Versturen van de nieuwsbrief
  • De cijfers 1 tot 11 zijn de maanden. 

Daarnaast vermelden we de datum waarop we een akkoord hebben ontvangen en wat de status is van de e-mailadressen. Onderstaande schermafdruk laat een voorbeeld zien.

Blik achter de schermen bij GW Management

Nog geen nieuwsbrief naar uw klanten? Laat geen kansen liggen en start vandaag nog met de nieuwsbrief. Neem contact op met Frans de Hoyer voor het maken van een afspraak.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief