De laatste tijd krijgen we regelmatig het verzoek om vacatures op websites te plaatsen. Uiteraard is dit geen enkel probleem. Maar het simpelweg plaatsen is niet genoeg.
Wanneer je iets op de website plaatst dan wil het niet zeggen dat klanten het automatisch zien. Klanten bezoeken namelijk niet elke dag uw website om te kijken of er weer wat nieuws op staat.
Uiteraard plaatsen we de vacature in de nieuwsbrief en het kan ook op social media gezet worden. En wanneer de druk begint toe te nemen, plaatsen we het op verzoek nóg een keer in de nieuwsbrief en wordt het gesponsord op Social media.
Zijn er nog meer manieren om de aandacht te trekken?
Jazeker, ik geef u graag een aantal mogelijkheden die weinig tot geen investering vergen in geld, wel een beetje in tijd.
- Plaats bij de occasions een afbeelding “Werken bij [naam bedrijf]” met daarbij de link naar de vacaturepagina.
- Maak een QR code en plaats deze bij de occasions met daarbij “Scan hier de vacature”.
- Bij de bevestiging van een werkplaatsafspraak -> “Op zoek naar een andere uitdaging? Bekijk de vacature of stuur deze door”.
- Bij terugkoppeling contactaanvraag -> dezelfde regel.
- In de e-mailhandtekeningen van alle medewerkers -> de link opnemen “Wij zijn op zoek”.
- Op elke huurauto, demo of vervangend vervoer -> Werken bij [naam van uw bedrijf], de link plakken met een QR code.
- Verstuur een interne nieuwsbrief met daarin “Ken jij iemand, laat het weten”.
NB: Stuur ons de lijst met werknemers door en we maken een interne nieuwsbrief voor u.
U ziet, er zijn mogelijkheden genoeg om een vacature bekend te maken. Alleen dan krijgt het de aandacht die het verdient. Heeft u een vacature, laat ons deze op uw website plaatsen. We kunnen zelfs een QR code voor u maken en een interne nieuwsbrief is natuurlijk helemaal geen probleem!