Deze vraag wordt ons vaak gesteld als we in gesprek zijn met een potentiële klant over het maken van de nieuwsbrief.
Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk om aan goede content voor je nieuwsbrief te komen. Er zijn verschillende manieren voor. Kijk maar eens om je heen.
Een paar voorbeelden:
- Welke vragen stellen je klanten?
- Lees kranten en vakbladen. Zoek hierin automotive gerelateerde berichten en alles wat met autorijden te maken heeft.
- Vraag intern of er suggesties/ideeën zijn.
- Denk altijd vanuit de klant.
We zien in de praktijk dat het vaak stopt bij het plaatsen van acties of nieuws over nieuwe modellen. Uiteraard is dat content, maar is dat het enige nieuws waar je klanten op zitten te wachten?
Elke maand maken wij nieuwe artikelen. Meestal op basis van ervaring en wat er speelt in het nieuws. Of we gebruiken bestaande artikelen. Want waarom zou je bestaande artikelen die goed gelezen worden en actueel zijn niet hergebruiken?
Zo ook artikelen over automatische verlichting en over mist. Steeds meer auto’s hebben automatische verlichting en het wordt ook gebruikt door automobilisten. Vaak is de reden: “het staat veel mooier”, maar ook “het werkt toch automatisch, dus ik hoef niets te doen”. Maar wat niet alle automobilisten weten is dat de techniek niet altijd toereikend is om het in alle gevallen automatisch te laten werken. Het werkt goed wanneer het donker wordt, maar bij andere weersomstandigheden, zoals mist, werkt het niet altijd even goed. Een goede reden dus om dit in de nieuwsbrief te vermelden!
En wat betreft mist: dit komt in de maand oktober en vooral in november steeds vaker voor. Een mooi moment dus om een artikel te plaatsen over verlichting en mist. Wanneer mag je het gebruiken? Wat zijn de regels?
Dus om antwoord te geven op de vraag: ’hebben jullie voldoende?’ Jazeker, elke maand weer. Er is genoeg te vertellen! Elke maand maken wij 8-10 relevante en actuele artikelen. (En bij een aantal klanten plaatsen wij deze zelfs ook op hun Facebookpagina!)
Heb je zelf niet voldoende inspiratie? Of gewoon geen tijd of zin om het zelf te doen? Besteed het uit! Let er in dat geval wel op dat deze partij verstand heeft van de autobranche, zowel sales als aftersales. Vraag het verschil maar eens tussen balanceren en uitlijnen….. Wanneer men dit niet weet, dan moet je meestal toch zelf nog achter de content aan!